De één trekt z’n neus ervoor op (waar is de diepgang?), de ander juicht het toe (weer eens wat anders). Een interview via Twitter, een eeh… ‘Twinterview’. Ik ben niet zo dol op die zogenaamd lollige Twittersamenstellingen. Maar ja, het gaat om het idee erachter.

Google en je ontdekt dat veel BN’ers de afgelopen paar jaar zo’n Twinterview gegeven hebben. Tijd dat relatiemagazines, personeelsbladen en online platforms erin duiken, toch? Waarom je eens met een Twinterview kunt experimenteren…

Lees verder

Tja, we moeten ‘m weer vullen. Herken je die ‘vulsleur’ als de nieuwsbriefdeadline weer eens nadert? En dan is het nog maar de vraag of je lezers, in al het nieuwsbrievengeweld, op die van jou zitten te wachten. Maar een goede restyling kan een lekkere, nieuwe vibe geven. Of het nu gaat om een papieren of e-mailnieuwsbrief.

En zó start je de restyling voor de leukste nieuwsbrief aller tijden. Overigens, je kunt dit stappenplan met tips natuurlijk ook gebruiken als je nog geen nieuwsbrief hebt, maar er een wilt opzetten.

Lees verder

Als verhalenvanger en ervaren journalist weet Sigrid van Iersel hoe je een interview meer diepgang geeft. Hoe? Onder andere door deze tien (best intieme) vragen eens te stellen:

Lees verder

Nieuw is het niet helemaal, een jaarverslag als magazine. De meeste organisaties sieren de cijfers al met mooie interviews op. Verhalen over de mensen achter het bedrijf, een interview met de directievoorzitter. Het maakt de feiten levendiger. Een goede stap.

Lees verder

Tja eeh… Dit had ik niet helemaal voor ogen, denk je als je de e-mailbijlage opent. Je had de tekst toch uitbesteed omdat je zelf overliep van het werk. En ook omdat een tekstschrijver het beter kan.

Dacht je.

Dan vraag ik je: wist je vooraf wél wat je voor ogen had?

Ik bedoel, in exacte woorden? Of was het meer een gevoel?

Lees verder

Page 3 of 41234